テレビCM ブログトップ
- | 次の10件

白戸家新作CMー『一乗谷 ROCK Festival 2011』 [テレビCM]

ソフトバンクモバイルが展開する『白戸家』CMシリーズの新作。今回は白戸家がバンドを結成し、故郷の福井県一乗谷で行われた野外イベント『一乗谷 ROCK Festival 2011』に登場したという設定。Queenの名曲「We Will Rock You」のカバーを熱唱。
 
白戸家.jpg

TV commercial of the week: Softbank White family rock on

The Shirato family, who have been a popular fixture in Softbank Mobile commercials for several years, make their rock debut at a mini-concert. Oto-san, the father of the family (the white dog), plays the drums, Oto-san’s new dad Shota Matsuda is on guitar, the mother (Kanako Higuchi) plays the sax, Oba-chan (Ayako Wakao) plays guitar, while siblings Aya Ueto and Dante Carver (on keyboards) sing Queen’s “We will rock you.”

The commercial is for Iphone covers.

「日本語」

「ソフトバンクモバイルのコマーシャルでこれまでずっと人気定番となっていた白戸家が、ミニコンサートでロックデビューをはたす。お父さんはドラム、おじいちゃん(松田翔太)はギター、お母さん(樋口可南子)はベース、おばあちゃん(若尾文子)はサックス、そして上戸彩とキーボード担当のお兄ちゃんのダンテ・カーヴァーがクイーンの“We will rock you”を歌うというもの。

このCMはiPhone用カバーとなっている。」

次々とヒット作を出すソフトバンクのCM。今度は何とあの大物俳優の小林旭が登場。しかもラーメン屋台のおやじという設定。お父さん(犬のカイくん)と小林旭の絶妙な会話が面白い。

白戸家のロックコンサート、ぜひご覧になってください。


nice!(0)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:ニュース

香里奈の新CM [テレビCM]

香里奈がアサヒビールの新コマーシャルに登場。

アサヒビールのダブルゼロカクテルの新CMに香里奈とデーモン小暮という異色の組み合わせが登場して話題を呼んでいるという芸能ニュースです。

香里奈、デーモン閣下出演.png

「英文記事」

Karina gets a year's supply of Double Zero Cocktail

Actress and model Karina, 27, is starring in a new series of TV commercials for Asahi Beer’s Double Zero Cocktail line. The cocktail, which has been on the market for approximately one year, is non-alcoholic and has zero calories, and recently celebrated one million cases sold.

Asahi said Karina’s image is sure to boost sales even further, dubbing her the “zero cocktail angel.”

To commemorate the sales record, Asahi presented Karina with a 10-year supply of the drink – or 3,650 cans. “I’ll be sure to give some to friends and co-workers,” she said at a news conference. “I want to tell them, ‘Even if you don’t get drunk, this will make you happy!’”

The commercials will air from Friday.

(Japan Today 2011/09/16)

「日本語」

女優でモデルの香里奈(27)さんがアサヒビールのダブルゼロカクテルの新CMのキャラクターを務める。
発売1周年になるダブルゼロカクテルはアルコール0.00%、カロリーゼロで、最近、100万本の売り上げを記録した。

香里奈さんのイメージで売り上げがさらに伸びることは間違いない、香里奈さんはゼロカクテルエンジェルだとアサヒ側は話している。

100万本売り上げを記念して、アサヒは香里奈さんに10年分ー3650本のダブルゼロカクテルをプレゼントした。「友達や仕事仲間にあげるわ。、酔わないけどハッピーになれるよと伝えたいです」と香里奈さんは記者会見で語った。

新CMは今週の金曜日から全国放映される。

CMを見たい方はこちらです

http://youtu.be/EaFM11mYjSs
nice!(0)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:ニュース

アフラックダックが戻ってきた [テレビCM]

あのアヒルがテレビコマーシャルにまた戻ってきた。

アヒルが出演するアフラックのテレビコマーシャルに新作が登場。今度は猫まで登場するという凝ったコマーシャルとなっている。また人気が出そうです。

aflacad.jpg
タンバリンを演奏する招き猫

「英文記事」

TV commercial of the week: Aflac

The Aflac Duck has been a popular figure in TV commercials in Japan for almost a decade. The duck has been used in commercials to promote a variety of insurance policies sold by the U.S. company.

In the latest commercial, Sho Sakurai and Aoi Miyazaki play the organ, while a cat plays the tambourine, and the Aflac duck sings “Maneki-neko duck” (a collaboration of welcoming cat and duck).

In the aftermath, Aflac Japan suspended television advertising featuring the mascot duck, but he’s now back on the air.

(Japan Today 2011/09/13)

「日本語」

「アフラックダックは日本のテレビコマーシャルではこの10年間ずっと人気者であった。このアヒルはアメリカの保険会社がさまざまな保険商品の販売促進をするためのコマーシャルにずっと使われてきた。

最近のコマーシャルでは、櫻井翔と宮崎あおいの2人がオルガンを演奏、猫がタンバリンをたたき、そしてアフラックダックが「招き猫ダック」(招き猫とダックのコラボ)を歌うというもの。

その後、アフラックジャパンはマスコットダック出演のテレビコマーシャルを一時止めていたが、ダックはまたコマーシャルに戻ってきた。」

◆招き猫とダックのコラボによるコマーシャルはこちら



nice!(0)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:テレビ

東海テレビのふざけたテロップ [テレビCM]

東海テレビ放送が情報番組「ぴーかんテレビ」で岩手県産米を「汚染されたお米」などと中傷するテロップを流した問題が大きな問題となっています。

問題となったのは、東海テレビが4日放送の「ぴーかんテレビ」で、岩手県産米「ひとめぼれ」のプレゼント当選者として「汚染されたお米 セシウムさん」「怪しいお米 セシウムさん」などと書いた仮のテロップを23秒間流したシーン。

この問題のテロップは番組のテレビショッピングでうどんの紹介をアナウンサーがしているときに間違って?流れたもののようです。

東海テレビは5日から「ぴーかんテレビ」を休止。番組スポンサー20社のうち5社が撤退、12社がCMを流さないよう要請した。東海テレビには4日から11日までの間に、電話や電子メールで1万5000件以上の苦情や抗議が寄せられているという。


それにしても東海テレビさん、冗談にしてはちょっと度が過ぎてはいませんか。
問題となったテレビ映像の動画はこちらです。
東海テレビのふざけたテロップ 「怪しいお米セシウムさん」

「英文記事」
'Radioactive rice' joke causes trouble for Tokai Television

Tokai Television Broadcasting Co Ltd has responded to the scandal caused by a joke about radioactive rice that appeared on one of its programs, “Pecan Television,” on Aug 4. The program featured a segment in which a guest won rice grown in Iwate Prefecture. As the prize was awarded, the message “Beware, the rice could be radioactive” appeared on-screen for around 23 seconds, causing an outcry from viewers as well as rice growers in Iwate Prefecture.

Since the program was aired, it is believed that of the show’s 20 sponsors, five backed out of their sponsorship deals and 12 requested that their commercials not be aired during the show anymore. A spokesperson for Tokai TV said the show received 15,000 complaints by phone and email between Aug 4 and 11.

Meanwhile, the company president, Sekiya Asano, held a news conference on Thursday night and announced that the show would be axed as a result of the joke, which he agreed had been in bad taste.

The network later released a statement saying that the director and producer of “Pecan Television” had been suspended for five days following the incident, and that Asano will receive a 50% pay cut for three months. Eight other members of staff involved in the making of the program are also to be disciplined, Tokai said.
(2011/08/13)


nice!(0)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:ニュース

缶コーヒーBOSS、新作CM [テレビCM]

ハリウッド俳優トミー・リー・ジョーンズ扮する宇宙人ジョーンズー「サントリー BOSS レインボーマウンテンブレンド」の新作コマーシャルの話題です。

tommy lee jones.jpg

「英文記事」
Tommy Lee Jones in Tokyo to film more BOSS commercials

American actor Tommy Lee Jones was back in Japan for a few days this week to film some new TV commercials for Suntory’s BOSS canned coffee brand. Jones filmed the commercials at Toho Studios in Tokyo. He is one of the few Hollywood stars to visit Tokyo since the March 11 disaster.

Jones, 64, has made more than 30 commercials and appeared in countless ads and posters for BOSS since 2006. His character—“Alien Jones”—is an extraterrestrial who takes the form of a human being to learn more about life on Earth (in particular, Japan).

Jones will next be seen in Japan in “The Company Men” (about corporate downsizing), which opens Sept 23, followed by “Captain America: The First Avenger” on Oct 14. He has just finished filming “Men in Black III,” and is set to appear in Steven Spielberg’s film “Lincoln,” to be released next year.
(2011/08/05)

「日本語」
「アメリカの俳優トミー・リー・ジョーンズさんが今週、2、3日の予定で滞在、サントリーの缶コーヒーBOSSのテレビCM動画撮影を行った。ジョーンズさんは東京の東宝スタジオでCM撮影をした。ジョーンズさんは3月11日以来、東京を訪れた数少ないハリウッドスターの一人である。

ジョーンズさんは2006年からこれまでに30本以上のBOSSのコマーシャルや、数多くの広告やポスターなどに出演してきている。ジョーンズさん演じる「宇宙人ジョーンズ」は人間の姿をした宇宙人で、地球(特に日本)の生命について学ぶために地球を訪れている。

ジョーンズさんの今後の日本公開映画作品は“The Company Men”(9月23日放映) “Captain America: The First Avenger”(10月14日放映)。「Men in Black III」の撮影取りを終えたばかりで、来年放映予定のスティーブン・スピルバーグ監督の「Lincoln」にも出演する予定。」

CM動画ー「宇宙人ジョーンズ・教師」篇

トミー・リー・ジョーンズの魅力がいっぱいの映画と言えばこれしかない

逃亡者 [DVD]

逃亡者 [DVD]

  • 出版社/メーカー: ワーナー・ホーム・ビデオ
  • メディア: DVD


妻殺しの汚名を着せられた医師リチャード・キンブル(ハリソン・フォード)、警察の眼を逃れて逃亡するリチャードを執拗に追跡する連邦保安官ジェラード(トミー・リー・ジョーンズ)。 この2人の息もつかせぬ追跡劇、何回見てもハラハラドキドキです。絶対おすすめの一作。サスペンス・アクションの決定版。


nice!(0)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:芸能

楽しんごが3-DブラをPR [テレビCM]

楽しんごがブラの新商品説明会会場で1日応援隊長として話題を振りまいたようです。

楽しんご.jpg

「英文記事」
TV comedian Tanoshingo promotes '3D bra'
TV comedian Tanoshingo, 32, attended a PR event for the wireless “3D bra” by lingerie maker Cecile this week. The popular funnyman is using his “love injection” motto to promote the bra, which is aimed at women aspiring to have a more curvaceous bustline.

Tanoshingo, who wears the bra himself, explained how it offers support without giving a sensation of uncomfortable restrictiveness. “I like to hear confessions of love and I have my eye on a particular dancer right now, so I’ll be wearing this bra and sending ‘love me’ vibes his way,” joked the comic.

「日本語訳」
お笑いタレントの楽しんご(32)が7日、都内で行われた下着メーカーのセシールが開発したワイヤーなしブラジャー「3D-BRA」の商品説明会に出席した。この売れっ子お笑いタレントはお決まりのセリフー「ラブ注入」で、より美しいバストラインを目指す女性のために開発されたブラをPR。

楽しんごもブラをつけているが、いやな締め付け感がなく付け心地は最高ですと説明した。
「今、かっこいいダンサーがいて、私告白されたいタイプなので、このブラを付けて一所懸命、ラブ光線を出しています」とジョークで語る。


注) 楽しんごの決めぜりふー「ラブ注入!」は英語では、love injectionと日本語をそのまま訳しているようです。

※セシールも新商品のPRにユニークなお笑いタレントを使ったものですね。やはりこういう女性向けの商品は話題性が何と言っても重要ですから、楽しんご効果でかなりのヒット商品になるのではないでしょうか。 それにしてもこの「楽しんごブーム」はいったいいつまで続くのでしょうか。
nice!(0)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:芸能
- | 次の10件 テレビCM ブログトップ

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。